Överraska med loggan
Den klassiska reklam T-shirten har företagets logga tryckt över bröstet eller ryggen. På sätt och vis är det ganska logiskt, då det alltid har varit enklast att trycka på dessa ytor, och dessa ställen har mest plats för olika typer av information. Om ett fotbollslag har på sig T-shirts vill man att bokstäverna skall synas på långt håll och om man gör reklam för en ståuppkomikers turné kanske man vill få med alla förställningars datum.
Det behöver dock inte alltid vara så! Känner man sig lite busig och experimentell kan man leka med placeringen av sin logga och göra det till en både intressant och kul grej. Vill man till exempel att T-shirten skall vara extra snygg kan det passa med en mycket liten logga placerad på ärmen eller nacken, eller varför inte löpande utmed sömmarna. Ibland kan en fantasifullt placerad logga och text väcka större intresse än en T-shirt med ett enormt tryck mitt på bröstet.
Att placera loggan på ett oväntat ställe kan väcka mycket positiva reaktioner om bäraren har ett sinne för humor och glimten i ögat. Om alla associerade med ett företag, oavsett om det är anställda eller klienter, har loggan tryckt på insidan syns den förvisso inte av omvärlden men ger alla som äger den känslan av att vara med i gänget och en spännande sekretess. Lite grann som ett inside-skämt som ingen annan fattar!
Producerar du deodoranter? Tryck loggan i armhålan! Säljer du glasögon? Tryck loggan som ett syntest! Har du en yoga lokal? Sätt loggan upp och ner så att man måste kunna göra ett huvudstående för att se den ordentligt!
Det är helt upp till er hur ni vill trycka era T-shirts men genom att sticka ut med en logga eller budskap som inte sitter som det “ska” kan man väcka ett stort intresse!